سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانش انسان افزون شود، بر ادبش افزوده و بیم وی از پرودگارش، دو چندان شود . [امام علی علیه السلام]
زیبایی
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 68907
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 11
  • وصف جمال

  • نویسنده : هستی ش:: 87/5/12:: 9:54 صبح

    وصف جمال

    آن نه روی ست که من وصف جمالش دانم

    این حدیث از دگری پرس که من حیرانم

    همه بینند نه این صنع که من می بینم

    همه خوانند نه این نقش که من می خوانم

    سرو در باغ نشانند و تو را بر سر و چشم

    گر اجازت دهی ای سر روان بنشانم

    عشق من بر گل رخسار تو امروزی نیست

    دیر سالی ست که من بلبل این بستانم

    باش تا جان برود در طلب جانانم

    که به کاری به از این باز نیاید جانم

    هر نصیحت که کنی بشنوم ای یار عزیز

    صبرم از دوست مفرمای که من نتوانم

    عجب از طبع هوسناک منت می آید

    من خود از مردم بی طبع عجب می مانم

                                                  

                                                                                 سعدی/دیوان


    نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ